Repertuar Płockiej Orkiestry Symfonicznej

Poprzedni miesiąc Czerwiec 2019 Następny miesiąc
1
S
2
N
3
P
4
W
5
Ś
6
C
7
Pt
8
S
9
N
10
P
11
W
12
Ś
13
C
14
Pt
15
S
16
N
17
P
18
W
19
Ś
20
C
21
Pt
22
S
23
N
24
P
25
W
26
Ś
27
C
28
Pt
29
S
30
N

Kalendarz wydarzeń

Sobota, 02 Luty 2019 19:00
20190202z.jpg
Bazylika Katedralna w Płocku
ul. Tumska 1
Koncerty kameralne

KONCERT MUZYKI DAWNEJ

Wykonawcy:

Aldona Bartnik, Aleksandra Turalska – soprany

Matthew Venner, Piotr Łykowski – kontratenory

Maciej Gocman, Benjamin Glaubitz – tenory

Tomaš Kral, Jaromir Nosek – basy

Andrzej Kosendiak – dyrygent

Wrocław Baroque Ensemble
Robert Majewski – prowadzenie

 

Program:

Muzyka płockiego kompozytora kapeli katedralnej Marcina Mielczewskiego: Vesperae Dominicales, Credidi, Nisi Dominus, Lauda Jerusalem, Laetatus Sum, Canzony

Wstęp wolny

Współorganizator: Narodowe Forum Muzyki im. W. Lutosławskiego

 

Andrzej Kosendiak
Dyrektor Narodowego Forum Muzyki, artysta, dyrygent i pedagog, należy do najaktywniejszych muzyków i organizatorów życia muzycznego w Polsce. Jest absolwentem Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w 2013 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego. W 2005 roku został dyrektorem Filharmonii Wrocławskiej oraz Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans i doprowadził do zmiany oblicza obydwu tych instytucji oraz do przekształcenia ich w jedną nowoczesna instytucję Narodowego Forum Muzyki. Andrzej Kosendiak jest pomysłodawcą i kierownikiem artystycznym projektu nagrania dzieł wszystkich Witolda Lutosławskiego – w ramach serii Opera omnia ukazało się dotąd sześć albumów. Zainicjował także cykl wydawnictw płytowych 1000 lat muzyki we Wrocławiu prezentujący muzyczne dziedzictwo miasta. Dzięki jego działaniom realizowany jest wspólny projekt fonograficzny Paula McCreesha i Chóru NFM obejmujący nagrania wielkich dzieł oratoryjnych. Zainicjował projekty edukacyjne – programy rozwoju chórów szkolnych. Przez wiele lat prowadził intensywną działalność pedagogiczną na wrocławskiej Akademii Muzycznej. Szczególnym zainteresowaniem artysty cieszy się muzyka dawna: w 1985 roku założył zespół Collegio di Musica Sacra i do dziś jest jego kierownikiem artystycznym. W ostatnich latach poprowadził wykonania m.in. oratoriów Stworzenie Świata Haydna i Mesjasz Händla, Mszy c-moll Mozarta, a także obu Bachowskich Pasji (artysta wprowadził we Wrocławiu tradycję wykonywania tych dzieł w Wielkim Tygodniu).
więcej info : http://www.nfm.wroclaw.pl/leo-festival/andrzej-kosendiak

Wrocław Baroque Ensemble
Zespół specjalizuje się w wykonawstwie historycznym, koncentrując się głównie na odkrywaniu rzadko prezentowanego repertuaru z Europy Środkowej. Wykonuje przede wszystkim muzykę polskiego renesansu i baroku, od kompozycji kameralnych po dzieła oratoryjne i kantatowe. Został założony w 2012 r. przez Andrzeja Kosendiaka i od początku funkcjonuje pod jego artystycznym kierownictwem, a obecnie jest jednym z zespołów działających przy Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Trzon grupy tworzą wybitni instrumentaliści i śpiewacy z krajów europejskich (Polski, Czech, Wielkiej Brytanii i Niemiec).Grupa może pochwalić się imponującym katalogiem nagrań (CD Accord), który obejmuje serię albumów poświęconych twórczości kompozytorów polskiego baroku – Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego, Bartłomieja Pękiela i Marcina Mielczewskiego.
więcej info.: http://www.nfm.wroclaw.pl/wroclaw-baroque-ensemble

Marcin Mielczewski
Był najszerzej znanym w Europie kompozytorem polskim epoki baroku. Ten fakt zasługuje na szczególną uwagę. Jego utwory grano w ośrodkach niemieckich, w Danii, Gdańsku, na Śląsku, Morawach, Słowacji i Ukrainie, w Rosji i przypuszczalnie nawet w Paryżu. W swojej twórczości posługiwał się charakterystyczną dla siebie techniką koncertującą zarówno w instrumentalnych canzonach oraz utworach wokalno-instrumentalnych o niewielkiej obsadzie, jak i monumentalnych utworach wielochórowych budowanych na zasadzie dialogu solo – tutti. Mielczewski nawiązywał do rozwiązań kompozytorów weneckich, takich jak Claudio Monteverdi czy Giovanni Rovetta, oraz rzymskich, znanych mu z dworu królewskiego polskich Wazów, takich jak Giovanni Francesco Anerio czy Marco Scacchi, jak również bolońskich, takich jak Girolamo Giaccobi. W swoich utworach wykorzystywał także melodie pieśni i tańców, zwłaszcza popularnych w Polsce. Styl koncertujący był wykładnikiem nowoczesnego myślenia i właściwie zdominował XVII oraz XVIII wiek. Obecnie cały znany dorobek Mielczewskiego obejmuje ponad sto dwadzieścia kompozycji. Około sześćdziesięciu z nich zachowało się w całości (dwie w formie druku, reszta w rękopiśmiennych odpisach), około trzydziestu innych – we fragmentach, pozostałe znane są tylko z tytułu. Wśród zachowanych dzieł zdecydowaną większość stanowią utwory religijne z tekstem łacińskim, wykonywane przez zespoły śpiewaków z towarzyszeniem instrumentów lub a cappella. Rękopiśmienne kopie (na ogół niedatowane, ale pochodzące z drugiej połowy XVII wieku) obecnie znajdują się w archiwach w Berlinie (m.in. zbiór z dawnej Biblioteki Miejskiej we Wrocławiu), Paryżu, Kromieryżu, Lewoczy i Wilnie, a także w Gdańsku, Warszawie i Krakowie. Niektóre kompozycje, znajdujące się do II wojny światowej w naszym kraju, uważa się za zaginione i znane są one tylko z XX-wiecznych kopii lub fotografii.

 Sponsorzy
42. Sezonu Artystycznego

Sala koncertowa

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st.
im. Karola Szymanowskiego w Płocku
ul. Kolegialna 23
09-402 Płock

Zobacz na mapie

Biuro koncertowe

Dariusz Ciesielski - Kierownik
dariusz.ciesielski@orkiestraplock.pl

Anna Gruszczyńska - Kierownik Orkiestry
orkiestra@orkiestraplock.pl
tel.: +48 603 160 245

Ilona Matusiak
biurokoncertowe@orkiestraplock.pl
tel.: +48 24 364 10 86

Kasa biletowa

Małgorzata Jaworska
ul. Bielska 9/11
(parter, wejście od głównej ulicy)
09-400 Płock
bilety@orkiestraplock.pl
tel. +48 24 364 10 85

Zobacz na mapie

Godziny otwarcia:
Poniedziałek 10:00 - 17:00
Wtorek 10:00 - 15:30
Środa 10:00 - 15:30
Czwartek 10:00 - 17:00
Piątek 10:00 - 15:00
Patroni medialni

Miejska instytucja kultury finansowana z budżetu miasta Płocka 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Płocka Orkiestra Symfoniczna  |  Realizacja: Hedea.pl

FacebookYoutubeBip

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w pamięci Twojego urządzenia. Zobacz szczegółowe informacje jak zarządzać plikami cookies. Polityka plików cookies.